Teacher Jon op zn fietske - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Jan Peijnenburg - WaarBenJij.nu Teacher Jon op zn fietske - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Jan Peijnenburg - WaarBenJij.nu

Teacher Jon op zn fietske

Door: Jan Peijnenburg

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 November 2006 | Jemen, Sanaa

Ha vriendjes en vriendinnetjes!

Hier dan eindelijk weer verhaal van Jahan Paanaburka uit het verre Jemen, nou ja, Socotra dan. Das dus een hele andere wereld weer, maar da mag uit mijn verhalen inmiddels wel weer duidelijk zijn geworden. Sinds mn laatste berichtje is mn naam weer s veranderd: Teacher Jon of Jon on the bicycle! Waarom? Teacher Jon: vorige week ben ik aangesproken door Abduallah, een jongen hier uit het dorp van 18, die volgend jaar Engels in Sana’a wil gaan studeren om daarna gids te worden voor toeristen. Hier in het dorp worden al door een Australiër lessen gegeven elke maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag, waaraan hij deelneemt, maar geassisteerd huiswerk maken en wat extra verhaaltjes doornemen leek m nie verkeerd. Ik vond t wel een goei jong en ach, waarom ok nie, een paar keer in de week een uurtje of 2? Kan ik meteen testen of leraar zijn iets voor me is (leek me toch altijd een mooi beroep). Maar we hebben er nu 3 lessen op zitten en het geduld bewaren en rustig blijven na drie keer hetzelfde uitleggen valt toch nie mee hoor, maar hij is altijd zo dankbaar (thank you, teacher. Just say Jan. Thank you teacher Jon gaat het dan weer) en als ie dan een goeie gids wordt hier (die ze hier maar een enkelen hebben) is het voor een goei doel. Heb hem dus ok al meteen een engels gidsje mee gegeven over planten en dieren op Socotra, want da hoort ie dan natuurlijk ook te kennen hè! En natuurlijk kan ik ook nie te veel verwachten van hem en iets uitleggen in het engels tijdens engelse les is ook wat complex natuurlijk.
Verder ben ik dus ook Jon on the bicycle; ik heb namelijk via Mohammed een fiets in het guesthouse ondekt, die ooit van een Italiaanse studente hier is geweest. Nadat we, Ahmed Adieb, Ahmed Issa en ik, woensdag één Boswellia soort verzameld hadden (30 stekjes) voor het experiment en een 5 opnames hadden gemaakt, zijn we de volgende dag deze gaan planten in mijn speciaal afgebakend experiment-veldje. De stekjes op maat geknipt, gewogen geplant op de juiste diepte, de zakjes met zand gemerkt met codes, alles genoteerd en uiteindelijk water gegeven. De dag erna zou ik de helft van de 600 ml toevoegen, zodat de wortels kunnen ontwikkelen, waarna mn experiment met verschillende hoeveelheden toegevoegd water ech kon beginnen. Nu had ik op die dag mn fiets achter in de pick-up gegooid om de binnenbanden na het opzetten van het experiment te vervangen. Ik dus %9

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 91166

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2006 - 14 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: